Waarom een doorverwijskaart?

Heel wat hulpvragen geraken niet tot bij het juiste eindpunt, waardoor vragen of problemen vaak blijven sluimeren. Om dit te vermijden rollen wij een doorverwijskaart uit, in samenwerking met de 6 lokale besturen van Noord-Limburg.

Het idee van de doorverwijskaart vindt zijn oorsprong bij SAAMO. Enkele jaren geleden startten in onze eerstelijnszone twee lokale besturen met dit pilootproject: Hamont-Achel en Pelt. Hamont-Achel blijft de bestaande kaarten ook vandaag nog gebruiken. Organisaties uit Hamont-Achel die bovenlokaal werken, kunnen voortaan gebruikmaken van de nieuwe kaart op het niveau van de eerstelijnszone.

Hoe gebruik je de kaart?

Wanneer een zorg- of eerstelijnsprofessional een hulpvraag opmerkt tijdens een consultatie, een huisbezoek of een luchtig gesprek, kan deze kaart ingevuld worden.

Hoe gebruik je deze kaart?

Afscheurstrook contactformulier
De afscheurstrook voor contactgegevens
  1. Je merkt een hulpvraag op

    Tijdens een consult, huisbezoek of spontaan gesprek merk je dat iemand extra hulp nodig heeft, maar het valt buiten jouw expertise of opdracht.

  2. Vraag toestemming

    Bespreek of je, in overleg met de hulpvrager, de doorverwijskaart mag invullen.

  3. Vul samen de kaart in

    Noteer de persoonsgegevens van de hulpvrager en omschrijf de hulpvraag.

  4. Scheur het kaartje af

    De kaart bestaat uit twee delen: het af te geven kaartje en het luikje dat bij de hulpvrager blijft.

  5. Bezorg de kaart

    kies één van de volgende manieren om de kaart te bezorgen.

    📫 Breng ze binnen in de brievenbus op het aangegeven adres van jouw gemeente.

    📸 Maak een foto en mail deze naar het opgegeven e-mailadres.

    🌐 Vul de kaart online in via de link of scan de QR-code op de kaart.

Vul de doorverwijskaart HIER online in.

Indien u de doorverwijskaart van Hamont-Achel wilt invullen kan dit via de volgende website: Digitale doorverwijskaart - Stad Hamont-Achel.

Opgelet! Deze kaart wordt bij voorkeur enkel ingevuld voor inwoners van Hamont-Achel. Voor inwoners van andere gemeenten van Noord-Limburg gebruikt u de gemeenschappelijke kaart en de onderstaande link.

Wat gebeurt er na het invullen?

Een medewerker van jouw stad of gemeente zal de hulpvraag in ontvangst nemen en eventueel doorgeven aan de daarvoor bestemde dienst. Vervolgens neemt deze contact op met de hulpvrager om verdere ondersteuning te bieden.

Contactgegevens stad of gemeente

Bocholt

De doorverwijskaart op papier inleveren:

  • Adres 1: Lokaal dienstencentrum Dorpshuis - Brugstraat 4 - 3950 Bocholt
  • Adres 2: OCMW Bocholt - Nevenplein 1 - 3950 Bocholt

De doorverwijskaart digitaal doorsturen:

Contactnummer: 089 20 19 80

Hamont-Achel

De doorverwijskaart op papier inleveren:

  • Adres 1: Stadhuis - Stad 40 - 3930 Hamont-Achel
  • Adres 2: Gemeenschapshuis - Michielsplein 1 - 3930 Hamont-Achel

De doorverwijskaart digitaal doorsturen:

Contactnummer: 011 51 05 01

Hechtel-Eksel

De doorverwijskaart op papier inleveren:

  • Adres 1: Gemeentehuis Hechtel - Don Boscostraat 5 - 3940 Hechtel-Eksel
  • Adres 2: Bib Eksel - Geerstraat 1 - 3940 Hechtel-Eksel

De doorverwijskaart digitaal doorsturen:

Contactnummer: 011 73 40 37

Lommel

De doorverwijskaart op papier inleveren:

  • Huis van de Stad - Hertog Janplein 1 - 3920 Lommel

De doorverwijskaart digitaal doorsturen:

Contactnummer: 011 39 97 99

Peer

De doorverwijskaart op papier inleveren:

  • ‘t Poorthuis - Zuidervest 2a - 3990 Peer

De doorverwijskaart digitaal doorsturen:

Contactnummer: 011 61 07 00

Pelt

De doorverwijskaart op papier inleveren:

  • Adres 1: LDC Binnenhof - Norbertinessenlaan 3 - 3910 Pelt
  • Adres 2: LDC Pelle Melle - Dorpsstraat 58 - 3900 Pelt

De doorverwijskaart digitaal doorsturen:

Contactnummer: 011 94 94 80

De doorverwijskaart is het resultaat van een sterke samenwerking tussen SAAMO, de zes lokale besturen van Noord-Limburg en de Eerstelijnszone Noord-Limburg.

Eerstelijnszone Noord-Limburg

De doorverwijskaart is een initiatief van Eerstelijnszone Noord-Limburg in samenwerking met de 6 gemeenten. Voor algemene vragen kan je terecht via deze gegevens.