Bijna 1 op 5 Belgen rookt nog steeds. Daarom lanceert Stichting tegen Kanker de tweede editie van Buddy Deal, een nationale campagne om mensen aan te moedigen om te stoppen met roken.

Het doel van deze campagne is om rokers en hun omgeving samen de handen in elkaar te laten slaan. Er zijn in België 2 miljoen ex-rokers die reeds van hun nicotineverslaving af zijn. Het is dus mogelijk!

Wat houdt het project in?

Wie één maand stopt met roken, heeft 5 keer meer kans om definitief te stoppen. Dat is wetenschappelijk onderbouwd én een bewezen effectieve methode die werkt bij het stoppen met roken. Daarom lanceert Stichting tegen Kanker de ‘Buddy Deal’.

Wie de uitdaging aangaat om te stoppen gedurende 1 maand, kan de steun van een vriend, familie of collega goed gebruiken. In ruil voor de inspanningen van de Stopper, belooft de Buddy een tegenprestatie. Zij sluiten zo een “Buddy Deal” voor één maand van 1 tot en met 31 mei.

Stoppers en hun Buddy kunnen zich voor 1 mei registreren via www.buddydeal.be en ontvangen zo een starterskit per post. Ook wie geen buddy heeft kan deelnemen.

Wat is de rol van eerstelijnsprofessionals?

Als eerstelijnsprofessional kan je de campagne bekendmaken bij je cliënten/patiënten door het gesprek over rookstop aan te gaan en hen door te verwijzen naar Buddy Deal:

Buddy Deal

Op zoek naar materiaal?

Klik hier voor een uitgebreide communicatietoolkit met bijhorende campagne-materialen zoals folders, posters, sociale media materiaal,...