De Limburgse Netwerken voor Geestelijke Gezondheid lanceren de campagne "Happy Juice"

Een op de vijf Limburgers kampt met lichte mentale problemen. Daarom lanceren de netwerken voor geestelijke gezondheid (Noolim, Reling en Ligant) de 'Happy Juice' campagne om op deze manier de drempelvrees voor een psycholoog weg te nemen.

De netwerken Geestelijke Gezondheid Limburg (Noolim, Reling en Ligant) willen dat alle Limburgers de eerstelijnspsycholoog (ELP) kennen, daarom trekken ze de aandacht via pers en sociale media met het fictieve ‘wonderdrankje’ Happy Juice, dat er zogenaamd voor zorgt dat je je ‘instant happy’ voelt. Er is echter een achterliggende boodschap: mirakels bestaan niet. Voel je dat er iets knaagt? Dat er iets niet juist zit? Neem dan je toevlucht niet tot een schijnoplossing. Maak er liever echt werk van, door een gesprek aan te knopen met een eerstelijnspsycholoog.”

De eerstelijnspsychologen zijn onderverdeeld in 'voor jongeren en kinderen' en voor 'volwassenen en ouderen'.