Zorgraad Eerstelijnszone Noorderkempen doet zijn uiterste best om zijn doelen te behalen en op een positieve manier samenwerking in de regio te bevorderen. Toch kan het zijn dat u niet tevreden bent. Als dat het geval is, horen we dat graag.

Uw ontevredenheid of klacht biedt ons de mogelijkheid om onze diensten en processen te verbeteren.

In de eerste plaats nodigen we u uit om met ons in gesprek te gaan over deze ontevredenheid met de medewerkers of de voorzitter. U vindt de contactgegevens hier: https://www.eerstelijnszone.be/elz-noorderkempen-wie-zijn-wij. Als dit niet mogelijk is of niet het gewenste resultaat oplevert, dan kan u het klachtenformulier hieronder invullen.

Klachtenformulier Eerstelijnszone Noorderkempen

Wat gebeurt er met uw klacht?

  • U ontvangt binnen de 5 werkdagen een bevestiging van de ontvangst van de klacht.
  • Daarna wordt er een klachtenprocedure gevolgd.
  • Na een termijn van 14 werkdagen volgend op de bevestiging van de ontvangst mag u een reactie van ons verwachten.

Er zijn een aantal voorwaarden verbonden aan het ontvankelijkheid verklaren van de klacht:

Een klacht is niet ontvankelijk als:

  • de klacht gaat over gebeurtenissen die meer dan 1 jaar geleden plaatsvonden en waar nog geen actie voor is ondernomen,
  • er een formele beroepsprocedure voorzien is,
  • de zorgraad geen betrokken partij is.

Indien we de klacht als niet-ontvankelijk verklaren, dan bekijken we binnen ons bestuur of we u kunnen doorverwijzen en/of we deze bezorgdheid kunnen signaleren aan de bevoegde instanties.