Eerstelijnszones Waasland beschouwen een klacht steeds als een kans om haar dienstverlening of haar organisatie te verbeteren.

Wat is een klacht?

Een klacht is een formele uiting van ontevredenheid over de dienstverlening van de Eerstelijnszones Waasland.

Dit kan gaan over eigen producten of diensten van de eerstelijnszone of over dienstverlening als netwerkorganisatie. Het gaat niet over de dienstverlening van een lid-organisatie van de eerstelijnszone.

Een klacht is niet ontvankelijk als

  • gebeurtenissen of situaties zich meer dan een jaar geleden afspeelden en waarbij geen initiatieven werden genomen door de klager.
  • er een formele beroepsprocedure voorzien is.
  • Eerstelijnszones Waasland geen betrokken partij zijn.
  • het een vraag is naar informatie of een bedenking is bij de dagelijkse werking van Eerstelijnszones Waasland.

Behandeling van de klacht

Een klacht is steeds formeel en moet dus schriftelijk geuit worden. Een klacht kan niet anoniem geuit worden. De traceerbaarheid van de klacht is belangrijk om ze te kunnen behandelen.

Je kan een klacht indienen via het onderstaande klachtenformulier.

Binnen de 4 weken krijg je een bevestiging dat de klacht ontvangen is, hoe ze zal behandeld worden en wie ze zal behandelen.

De klacht zal binnen een redelijke termijn behandeld worden, afhankelijk van het voorwerp van de klacht.

Je wordt steeds schriftelijk op de hoogte gebracht van de uitkomst van de behandeling.

Klachtenformulier