Voor wie? Professionals binnen preventie en gezondheidsbevordering die een brede doelgroep informeren en sensibiliseren rond gezondheid

Wat kan je verwachten?

Of het nu is om mensen te sensibiliseren over een gezonde leefstijl of om mensen aan te moedigen om deel te nemen aan een gezondheidsactie: sociale marketing biedt heel wat handvaten om een boodschap over gezondheid te laten ‘aanslaan’ bij je doelgroep. Het leert ons dat storytelling werkt, dat je niet bang hoeft te zijn om de kaart van emotie te trekken, dat een duidelijke ‘call to action’ belangrijk is, dat je handig kan inspelen op de sociale norm, en dat het belangrijk is om de juiste kanalen te benutten. Concrete tips helpen je om effectiever, laagdrempeliger en overtuigender te communiceren naar al je doelgroepen, ook degene die je doorgaans moeilijker bereikt.

Deze vorming is er voor professionals die via allerhande communicatiekanalen (folders, posters, beeldverhalen, brief, online, radio/televisie,...) gezondheidsboodschappen (algemeen of over specifieke thema's of projecten) verspreiden, naar een hele brede doelgroep (vb. 'de Vlaming') of naar een specifieke doelgroep (vb. zwangere vrouwen, de werknemers van je bedrijf, de patiënten van jouw praktijk,...)

Na deze vorming neem je heel wat tips en tricks mee waar je mee aan de slag kan om effectiever te communiceren naar je doelgroepen.

donderdag 19 oktober 2023, 9:30 - 16:30
Gezond Leven G. Schildknechtstraat 9, 1020 Brussel
150