Sociale Noodlijn Oostende en Bredene

De maatregelen in verband met het coronavirus hebben een grote impact. Daarom openen Oostende en Bredene een 'Sociale Noodlijn'. Op het tijdelijk telefoonnummer en mailadres kunnen mensen met een beperkt netwerk onder andere terecht met concrete vragen zoals de nood aan boodschappen en maaltijden aan huis, bezorgdheden of gewoon voor een babbel.

Oostende

Gratis nummer 0800 1 8400

  • Optie 1 : Onthaal stadhuis + praktische vragen coronavirus
  • Optie 2 : Sociaal huis : welzijns- en zorgdiensten
  • Optie 3 : Sociale noodlijn 

Mailadres  socialenoodlijn@oostende.be

Meer info op  www.oostende.be/socialenoodlijn  en  www.oostende.be/coronavirus

Bredene

Telefoonnummer 059 33 97 97 

Mailadres info@ocmwbredene.be 

Meer info op www.bredene.be

Hoe werkt zo’n triagepunt? Wanneer iemand zich ziek voelt, belt hij/zij de huisarts. Wanneer de huisarts oordeelt dat de symptomen ernstig genoeg zijn, zal de arts doorverwijzen naar een triagepunt. Je kunt dus als patiënt niet zomaar zelf naar het triagepunt komen. Enkel doorverwezen patiënten worden toegelaten. 

Het triagepunt werkt van 8 uur ’s morgens tot 20 uur ’s avonds. 

Meer info :  https://www.oostende.be/tijdelijk-triagepunt-opent-in-oc-de-blomme