Als hulpverlener kan je via Eerstelijnszone Midden WVL communicatiematerialen bestellen via onderstaand formulier.

Als burger kan je terecht bij jouw ziekenfonds of hulpverlener voor bepaalde materialen.
Vestigingsplaats organisatie in Midden WVL
Dit mailadres wordt gebruikt om een bevestiging te versturen. Er kan slechts 1 mailadres ingegeven worden.

Ik wens het volgende te bestellen:

Gele doos
Het zorgt voor een veilig gevoel en communicatie bij een noodsituatie. De Gele doos wordt bewaard in de koelkast van de persoon en wordt aangegeven via een sticker op de achterkant van de voordeur. Zo weten de hulpverleners dat er een gele doos aanwezig is, en dat ze daar alle belangrijke, medische en contactgegevens kunnen vinden.
De gele dozen worden verspreid aan de burger via zorgaanbieders.
vul een aantal tussen 1 en 30
Infofiche Gele doos (burger)
Infofiche voor de burger over gebruik van de Gele Doos.
Hoe kunnen ze het aanvragen, wat moeten ze invullen, waar de Gele Doos bewaren, ...
vul een aantal tussen 1 en 30
Zorgteamkaartje
Het zorgteamkaartje bevat info/contactgegevens van de mantelzorger en zorgverleners die frequent aan huis komen.
vul een aantal tussen 1 en 50
Noodkaart
Op de noodkaart vind je wat je als hulpverlener kan doen wanneer de zorgvrager in een psychische crisis verkeert.
vul een aantal tussen 1 en 50
Scheurblok eerstelijnspsychologische zorg
De scheurblok geeft je als zorgaanbieder praktische tips om psychologische hulp te bespreken en geeft je alle info om je cliënt/patiënt te verwijzen naar de psycholoog voor €4 of €11.
vul een aantal tussen 1 en 15
De Sociale Kaart – folder A5
Flyer voor burger en zorgaanbieder om De Sociale Kaart bekend te maken. Formaat A5 (148x210mm) 
vul een aantal tussen 1 en 50
De Sociale Kaart – Affiche A3
Affiche voor zorgaanbieders om hen aan te sporen hun gegevens up te daten op de Sociale Kaart. Groot formaat A3 (297x420mm)
vul een aantal tussen 1 en 50
Vroegtijdige zorgplanning kaartje
Basisinformatie voor de burger omtrent vroegtijdige zorgplanning.
vul een aantal tussen 1 en 50
Folder hulpverlener 'Bewegen op verwijzing'
Met deze folder kan je het traject 'bewegen op verwijzing' toelichten: van doorverwijzing van een patiënt ot opvolging door een 'bewegen op verwijzing'-coach.
vul een aantal tussen 1 en 50
Affiche A3 'Bewegen op verwijzing'
Deze affiche wil mensen aanzetten om meer te bewegen en zich te laten begeleiden door een Bewegen Op Verwijzing-coach
vul een aantal tussen 1 en 50
Folder zorgcoördinatie voor de burger
Deze folder is bedoeld om uit te delen aan de burger.
vul een aantal tussen 1 en 50
Folder 'beveilig patiëntengegevens'
A4 folder voor zorgaanbieders om het bewustzijn rond het belang van veilige gegevensuitwisseling tussen zorgverleners te vergroten.
vul een aantal tussen 1 en 50
Samen voor een veilige en betrouwbare digitale zorg! Affiche A3
Affiche voor zorgaanbieders om het bewustzijn rond het belang van veilige gegevensuitwisseling tussen zorgverleners te vergroten.
vul een aantal tussen 1 en 50
'Hoe e-mails versleutelen' Affiche A4
Affiche met een stappenplan over het versleutelen van e-mails. 

E-mail is een vaak gebruikt platform in de zorg- en welzijnssector. Vandaar de nood aan een duidelijke handleiding over hoe je veilig kunt e-mailen, namelijk door e-mails te versleutelen.

De affiche is enkel gericht op Outlook, maar in de uitgebreide handleiding worden ook de stappen vermeldt voor oudere Outlook versies en Gmail.
Max. 5 stuks/organisatie

Materialen ontworpen voor het project kauw- en slikproblemen

Informatiebrochures kauw- en slikproblemen (gedrukt A5)
De informatiebrochure biedt een uitgebreide en toegankelijke handleiding voor iedereen die te maken krijgt met kauw- en slikproblemen. Je leert wat deze problemen precies inhouden, wat de oorzaken en gevolgen kunnen zijn, en hoe je de signalen tijdig kunt herkennen. De brochure bevat praktische tips over wat je zelf kunt doen, hoe je eten en drinken kunt aanpassen of aanbieden, en welke professionele ondersteuning beschikbaar is. Met deze kennis kun je de levenskwaliteit van jezelf of anderen verbeteren en beter omgaan met deze uitdagingen.
Max. 15 stuks/organisatie
Maaltijdfiches kauw- en slikproblemen (gedrukt A4)
De maaltijdfiche is een praktisch hulpmiddel dat door een logopedist of andere expert wordt ingevuld. Hang de fiche in de keuken van de cliënt of patiënt, zodat iedereen – van familieleden en buren tot thuisverplegers – gemakkelijk kan opvolgen hoe maaltijden het best worden bereid en toegediend. Dit zorgt voor duidelijkheid en helpt om de juiste zorg te bieden aan personen met kauw- en slikproblemen.
Max. 30 stuks/organisatie
Affiches signalen kauw- en slikproblemen (gedrukt A3)
Op de A3-affiche staan de belangrijkste signalen om kauw- en slikproblemen te herkennen. Door deze affiche uit te hangen in jouw organisatie, praktijk of wachtruimte, help je mensen om de signalen sneller te herkennen en de juiste stappen te ondernemen. Samen kunnen we het bewustzijn vergroten en de zorg verbeteren.
Max. 5 stuks/organisatie
Heb je nog verdere vragen of opmerkingen rond deze bestelling, noteer het in dit vak.

Contactpersoon: Lore Declercq - projectmedewerker Eerstelijnszone Midden WVL - 0472 36 71 49 (moederschapsrust tussen december'24 en mei'25) → Contacteer de collega's via info@elzmiddenwvl.be