Klachtenprocedure ELZ Noord-Limburg
ELZ Noord-Limburg beschouwt een klacht als een kans om haar dienstverlening of haar organisatie te verbeteren.
Wat is een klacht?
Een klacht is een formele uiting van ontevredenheid over de dienstverlening van de ELZ Noord-Limburg.
Dit kan gaan over eigen producten of diensten van de eerstelijnszone of over dienstverlening als netwerkorganisatie.
Het gaart niet over de dienstverlening van een lid-organisatie van de eerstelijnszone.
Een klacht is niet ontvankelijk als
- gebeurtenissen of situaties zich meer dan een jaar geleden afspeelden en waarbij geen initiatieven werden genomen door de klager.
- er een formele beroepsprocedure voorzien is.
- ELZ Noord-Limburg geen betrokken partij is.
- het een vraag is naar informatie of een bedenking is bij dagelijkse werking van ELZ Noord-Limburg.
Hoe een klacht indienen?
Een klacht is steeds formeel en moet dus schriftelijk geuit worden. Een klacht kan niet anoniem geuit worden. De traceerbaarheid van de klacht is belangrijk om ze ter kunnen behandelen.
De klacht kan ingediend worden via het forms document en/of gemaild worden naar info@elznoordlimburg.be
Binnen de 5 dagen krijgt de indiener een bevestiging dat de klacht ontvangen is, hoe ze zal behandeld worden en wie ze zal behandelen.
De klacht zal binnen een redelijke termijn van 3 weken behandeld worden, afhankelijk van het voorwerp van de klacht.
De indiener wordt steeds schriftelijk op de hoogte gebracht van de uitkomst van de behandeling.