Webinar 'Samen aan de slag voor een correcte Sociale Kaart'

Op 21 maart organiseerden we het webinar ' Samen aan de slag voor een correcte Sociale Kaart'.

Christophe Pyra van Team Sociale Kaart van het departement Welzijn, Volksgezondheid en Gezin gaf meer informatie over de vernieuwde Sociale Kaart:

  • Hoe is de Sociale Kaart opgebouwd en hoe vind je wat je zoekt?
  • Wat is het belang van een correcte Sociale Kaart en hoe pakken we dit samen aan?
  • Hoe kan je de gegevens van je eigen praktijk of organisatie toevoegen of aanpassen?

Herbekijk het webinar

Of bekijk de Powerpointpresentaties

Deel 1: Wat is De Sociale Kaart? Voor wie? Waarom De Sociale Kaart gebruiken? Hoe zoek je op De Sociale Kaart?

Deel 2: Hoe meld je aan als zorgverlener? Hoe pas je als zorgverlener in de databankstructuur? Hoe zet je jezelf op www.desocialekaart.be?

Samen aan de slag voor een correcte Sociale Kaart in 5 vragen

We maakten een overzicht met daarin antwoord op deze 5 vragen:

  1. Waarom je als zorgvoorziening of gezondheidszorgverstrekker registreren op De Sociale Kaart?
  2. Heb je een profiel op De Sociale Kaart?
  3. Staat jouw welzijnsorganisatie of praktijk gezondheidszorg al op De Sociale Kaart?
  4. Is iemand al fichebeheerder van jouw welzijnsorganisatie of praktijk gezondheidszorg?
  5. Hoe maak ik van mijn fiche een bruikbare, leesbare en vindbare fiche?

Hiermee kan je aan de slag als professional binnen zorg en welzijn en draag je op die manier je steentje bij om te komen tot een correcte en volledige Sociale Kaart: